|
Recent Green Tea Research Relating to the Possible Benefits of Drinking Green Tea:
- A review of recent Green Tea Health studies presented at the 2004 International Research Conference on Food, Nutrition and Cancer, suggest that green tea polyphenols may be effective in preventing and inhibiting the growth of prostate cancer.
References 26
- Catechins, also referred to as flavonoids or polyphenols, in green tea, are reported in several recent green tea health studies to be protective to joint cartilage and have the ability to reduce inflammation.
References 1, 2, 4
- A University of South Florida Green Tea health study reported that Epigallocatechin Gallate (EGCG), the most abundant flavonoid in green tea, exhibited antimicrobial activity and had a protective effect against respiratory infection.
Additional green tea health studies also confirm suggest that green tea may have strong antimicrobial activity and that green tea may provide possible benefits in fighting bacteria, viruses and food spoilage. References 3,9,18,24
- University of Kansas health researchers published a comprehensive review of green tea health studies reported since 1970 that examine the potential of green tea to provide a number of preventative actions in human health. The many reported possible therapeutic benefits of green tea consumption include reductions in risk for: dental carries, infection, inflammation, x-ray irradiation, some types of tumor development, high blood pressure, high cholesterol and cardiovascular disorders.
References 10
Click Here to Learn More About Green Tea
Green Tea Tidbits
- Green Tea has little-to-no calories, sugar, fat or carbohydrates, but is rich in potassium.
- Catechins and other flavonoid-like compounds in green tea are shown to be strong antioxidants and are the subjects of numerous scientific green tea health studies.
While this exciting green tea health information is ongoing, research is not conclusive yet and more clinical studies are needed in order to understand the role of antioxidants in human health and green tea.
|
|
Tea and Health Bigelow Tea Company welcomes you to learn more about the health benefits of drinking green tea.
Although we produce our teas for drinking pleasure only, we cannot ignore the ongoing scientific studies and positive publicity that tea is receiving over the exciting potential health benefits.
Facts about Caffeine
Did you know that tea contains only 1/4 to 1/2 the amount of caffeine contained in coffee?
Caffeine Average Milligrams per 8 oz. Serving |
| Green Tea |
25 - 50 |
| Black Tea |
40 - 60 |
| Coffee |
100 - 120 |
Green Tea and Heart Health
- A 1999 study at Brigham and Women's Hospital in Boston indicates that drinking one cup of black tea
or green tea a day can reduce the chance of having a heart attack by 44%.
References 16
- A Harvard study completed in 2002, regarding people who suffered a heart attack, found that patients who drank 2 or more cups of black tea
or green tea a day for up to a year before suffering a heart attack, had a 40% better chance of survival.
References 11
- Green Tea Health Studies done in the United States, Japan and Taiwan suggest that green tea may play a role in lowering blood pressure and cholesterol, reducing the incidence of stroke and protecting the cardiovascular system.
References 7, 11, 12, 16, 20, 21, 25
- A 2001 Austrian green tea study and a 2003 South Korean green tea study found that the flavonoids in
green tea are vitamin-like nutrients that make blood cells less prone to clotting.
References 17,23
|